Hem › Forum › Spiritualism › Övrigt inom spiritualism › Ängla ministeriet enligt Spiritualismen
- Detta ämne har 17 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 4 månader sedan av
Jane Lyzell.
-
FörfattareInlägg
-
23 januari, 2017 kl. 21:22 #2205
Christer OrnholtMedlemJa Jane, här fanns en hel del att tänka på för en person som mig, som inte har någon utbildning på detta område. Är det nödvändigt att hålla ordning på dessa hierarkier för att förstå andevärlden? – Eller är detta en intellektuell bild av något som egentligen går utanför människans fattningsförmåga?
23 januari, 2017 kl. 22:25 #2208Anonym
Inaktivhej.det kom en ängel till mej o pratade telepatiskt..den var gigantisk säkert 6 meter hög med ihopfällda vingar o skimrande i vitt..det kändes som en hen.fast kanske lite mer åt det maskulina hållet..med en pondus o kraft som hette duga 🙂 vad var,det för en tror du..23 januari, 2017 kl. 22:37 #2212
Jane LyzellModeratorChrister – Det är en enkel förklaringsmodul som jag gjort för att försöka förklara något ofattbart egentligen- så Änglaministeriets principer förstås på ett förenklat vis.:)
Ewa – Vad konstig din text blev – förklara gärna när och hur den ängeln kom ? I vilken situation dök den upp ?
23 januari, 2017 kl. 22:52 #2215Anonym
Inaktiv`hej,,jag vet inte varför texten blev så konstig,,jo ängeln kom i en situation som egentligen var ett vägskäl,, den sa -du ska inte låta någon trampa på dej,,för då låter du någon trampa på gud, för du är en del aV GUD
23 januari, 2017 kl. 22:54 #2216Anonym
InaktivMEN det var verkligen ingen liten sötnos med harpa,,utan otroligt mäktig,,jag ville lägga mej på golvet framför den,,inte utav rädsla utan utav vördnad,,
23 januari, 2017 kl. 22:57 #2217Anonym
Inaktiv`vad håller texterna på med,,hoppar hit o dit o stora o små bokstäver och konstiga streck..vet inte vad jag gör för fel här,,,23 januari, 2017 kl. 23:05 #2218
Jane LyzellModeratorEwa – Ja det låter ju som en hjälpande Ängel en så kallad skyddsängel som ville få dig orka fortsätta , Grattis inte så många som får se dem – härligt <3
Konstigt med din text – tja vi ser ju vad du skriver så inget göra åt //Jane
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
Jane Lyzell.
23 januari, 2017 kl. 23:13 #2220Anonym
Inaktivoch vad är det där för tillstånd man kan hamna i ibland,,kallar det klarsyn,,när man är allt och inget,,liksom upplöst i nån kärleksenergi,,och man har kunskap om allt,,både framtid o den förgångna tiden,,som att kopplas upp till nån databank i universums medvetande,,
23 januari, 2017 kl. 23:20 #2221
Jane LyzellModeratorJa det kan man nog kalla det Ewa – det är mäktigt
23 januari, 2017 kl. 23:26 #2222Anonym
Inaktivhur kommer man till det tillståndet igen,,, eller frågar jag i fel tråd nu,,jag har inte lärt mej den här websidan ännu,,krångligt men man lär väl sej så småningom. och försökte meditera o träffa min guide,,har försökt så länge ,men nä,,jag träffar ingen,,eller så träffar jag någon men kan inte uppfatta det,,
24 januari, 2017 kl. 00:21 #2223
Jane LyzellModeratorEwa – det är inte vi som kontaktar dem – de är dem som tar kontakt med oss – din uppgift är att försätta dig i förändrat medvetande och utveckla dig andligen och personligt , när du är mogen visar dom sig 🙂
24 januari, 2017 kl. 07:25 #2227Anonym
InaktivVid ett tillfälle för några år sedan strax efter att min pappa dött hade jag besök av en enormt stor ängel. Det var mitt på dagen en varm sommardag, solen sken och balkongdörren stod öppen. Jag var i vardagsrummet när jag ser en enormt stor vit ängel står i ena hörnet i rummet. Det räckte ända upp till taket. (Huset sen sekelskiftet med högt i tak) Jag kände energierna i hela kroppen som om håret stod rätt upp. Tänkte “jag inbillar mig” samtidigt som jag visste att jag gjorde inte det. Då kom min katt in via balkongen. Tvärstannade sneglade på ängeln. Sköt rygg och kröp ålandes förbi och sprang ut ur rummet. Kattens reaktion bekräftade att han såg och upplevde samma som jag. Sen bleknade ängeln sakta ner och försvann. Jag tror att det var en hälsning från min pappa. Han kom även en kväll och strök mig över kinden. Men vem var ängeln? Natten efter att min pappa dött hände det mycket. Men det här med ängeln var ett par månader senare.
24 januari, 2017 kl. 11:45 #2229
Jane LyzellModeratorMaj – vilken fin berättelse – kanske behövde du en tröstande Ängel just då – de kommer när vi som bäst behöver dem och när vi förväntar det som minst 🙂 //Jane
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
Jane Lyzell.
25 januari, 2017 kl. 12:42 #2251
Susanne EkwallDeltagareÄnglar fanns hos mig väldigt mycket när jag var barn, sen har dom inte visat sig så mycket, men min känsla är att dom hört mina tankar. Dem har liksom alltid varit där.
Vid ett mycket speciellt tillfälle på en begravning kom den största av den mäktigaste ängel, jag någonsin fått möjligheten att träffa, skuggan var så stor att jag tappade hakan. Begravningen var magisk med många budskap som jag kan ta till mig idag o även förstå.
Min respekt för Änglar har ökat så mycket nu att jag tar till mig varje ny känsla med tacksamhet, känslan är så omtänksam o tröstande med så mycket värme i. ??
25 januari, 2017 kl. 12:46 #2253
Jane LyzellModeratorJa Susanne Änglarna finns där i villkorslös kärlek i det tysta oftast , men ibland om man har tur kan man få se dem om de vill 😉
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
